Bauturile reprezinta jumatate din piata bunurilor de larg consum
Realitatea Romaneasca
Miercuri, 1 Martie 2006
591
Piata de bunuri de larg consum din Romania este estimata in jurul valorii de 10-12 miliarde de dolari, valoare ce poate varia in functie de nivelul la care sunt analizate preturile, cu sau fara TVA, a declarat pentru Mediafax directorul unei companii de distributie. Trebuie spus ca diferenta dintre vanzarile fara TVA si pretul de la consumator poate fi de 30-40%.
Potrivit unui studiu al unei companii de cercetare a pietei, extinderea agresiva a super si hipermarketurilor a favorizat anul trecut cresterea pietei de bunuri de larg consum cu circa 29,4%, ca valoare si cu circa 12,1% ca volum.
Astfel, toate cele trei segmente ale pietei bunurilor de larg consum (produse alimentare, produse nealimentare si bauturi) au inregistrat evolutii pozitive anul trecut. Analiza a vizat piata bunurilor de larg consum din perspectiva canalului off premise (consumul casnic, care nu include vanzarile din hoteluri, restaurante si firme de catering). (D.E.)