PSD critica modificarea de catre guvernul Tariceanu a unei ordonante de urgenta adoptate in 2004, referitoare la acordarea unei sume de 30 de milioane de lei proprietarilor de masini mai vechi de 12 ani care le dau la casat si cumpara altele noi. PSD interpreteaza modificarea ca pe o masura de micsorare a numarului beneficiarilor, transmite BBC. Guvernul spune ca lucrurile stau exact invers. Ordonanta emisa de cabinetul Nastase prevedea ca fiecarui proprietar care-si casa o masina romaneasca mai veche de 12 ani, sa i se scada 30 de milioane de lei din pretul unei masini noi de productie autohtona, diferenta fiind suportata de la buget. Guvernul Tariceanu a extins prevederile ordonantei si pentru masini importate. Atit la casare, cit si la cumpararea uneia noi. PSD sutine ca anumite specificari din noua ordonanta, cum ar fi aceea ca masina casata trebuie sa aiba pe linga motor sau caroserie si catalizator, ar denatura tinta acestei masuri. "Este de ajuns sa ne plimbam pe strada si sa vedem care este cu adevarat marea masa care ar fi trebuit sa beneficieze si nu vor beneficia de prevederile acestui act normativ - este vorba de detinatorii de Dacii. Miza principala sint Daciile vechi si care actualmente nu vor intra in circuitul de recuperare ", sustine purtatorul de cuvint al PSD Titus Corlatean. In replica, guvernul spune ca PSD dezinformeaza. "Aceasta este o interpretare eronata a articolului din ordonanta. De fapt, prin aceasta ordonanta se mareste aria celor care pot sa depuna masinile vechi si sa beneficieze de prima de casare. Se mareste in sensul ca pe linga proprietarii de Dacii vechi, care vor avea in continuare acces la acest program, vor putea beneficia si proprietarii de masini de import, tip second hand, care sint foarte multe ", a afirmat purtatoarea de cuvint a Executivului Oana Marinescu. Guvernul mai precizeaza intr-un comunicat ca era normal ca legea, in acord si cu normele europene si cu sesizarea Consiliului Concurentei, sa nu faca discriminari intre proprietarii masinilor de import si cei ai masinilor autohtone, dupa cum nu trebuia sa faca discriminari intre producatorii interni si cei externi. PSD a mai adus insa o acuzatie premierului, spunind ca acesta s-ar afla in conflict de interese, promovind o asemenea ordonanta. Pentru ca detine actiuni Citroen, firma care ar putea beneficia de pe urma acestei masuri. El fiind in plus si membru in Consiliul Director al Asociatiei producatorilor si importatorilor de automobile.